صنایع راهسازی و حمل و نقل

صنعت راهسازی به‌عنوان یکی از ابتدایی‌ترین مولفه‌های رشد و پیشرفت یک منطقه شناخته می‌شود. با توجه به اهمیت بالای این شاخه صنعتی و صنایع فراوانی که با این بخش مرتبط می‌باشند، تامین و تولید قطعات مصرفی در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کارخانجات آسفالت‌سازی و انواع ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله حوزه‌های این بخش صنعتی هستند که در طی مسیرهای کارکردی خود، نیاز به تعویض یا جایگزینی قطعات مصرفی از جمله اتصالات رزوه‌دار دارند.

این نوع از اتصالات بخش اعظمی از قطعات مصرفی در تجهیزات و ادوات مورد استفاده در بزرگراه‌ها، اتوبانها و به‌طور کلی راه‌ها را دربرمی‌گیرد که از جمله آن می‌توان به انواع پیچ، پین، پرچ، مهره، استادبولت، یوبولت و بست که در انواع گاردریل‌ها، روشنایی‌ها، تابلوهای راهنمایی رانندگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره نمود. در این زمینه اکثر اتصالات جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی، با پوشش گالوانیزه گرم ارائه می‌شوند.

در صنعت حمل‌ونقل با توجه به گستره وسیع صنایع هوایی، دریایی، ریلی و صنعت خودرو، تنوع بسیار بالایی از اتصالات رزوه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد که در هریک از حوزه‌های فوق، استانداردهای ابعادی و متریالی مختلفی تدوین گردیده‌است. باتوجه به وسعت صنعت حمل‌ونقل، اکثر تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان اتصالات رزوه‌دار تنها در یکی از زمینه‌های این صنعت فعالیت می‌نمایند.